Close

Laat je inspireren tot

Business Coach

Menig middelgrote onderneming zit met een uitdaging. Groei in omzet en resultaat. Hoe kan je dat bereiken? Drie beïnvloedbare factoren blijken van het grootste belang:

1. Je aanbod aan de markt
2. Je organisatie
3. Het managen

Je aanbod aan de markt

Waarin is de organisatie onderscheidend? In product, levering, service, klantvriendelijkheid? en / of andere facetten? Als een goede strategie is bepaald komt het aan op de vertaalslag naar de markt. Voor het product zelf, maar ook voor de marketing, verkoop en communicatie. Social-media, accountmanagement, sales en ondersteunende diensten en producten. Hoe maak je van klanten ambassadeurs? En hoe laat je hen acquisitie voor je doen? Naast mijn marketingervaring met meer dan 25 merken, heb ik bij verschillende organisaties een nieuwe en gestroomlijnde verkoop en accountmanagementorganisatie opgezet. Bedacht hoe een optimale win-win situatie kan ontstaan tussen fabrikant – groothandel – retail en consument. Vaak blijkt het lastig je eigen onderscheidend vermogen te zien en gelijk ook buiten je eigen (branche) kaders te denken en kennis te hebben, om nieuwe kansen te zien. Ik kan daarbij helpen.

Je organisatie

De organisatie bestaat uit de structuur, processen en cultuur. Het is mooi als er een positieve flow hangt, medewerkers het prettig vinden met elkaar het bedrijfsdoel na te streven. Een organisatie groeit en de omgeving verandert. Medewerkers groeien mee, maar zitten ze nog wel in de optimale positie? Lopen de processen nog wel optimaal en weten de medewerkers wel wie waarmee bezig is? Mijn ervaring is dat er veel geoptimaliseerd kan worden door met elkaar het gesprek aan te gaan. Vanuit de strategie te bespreken wat gewenst is. Mensen gaan met elkaar meedenken en doen, waardoor meer effectiviteit en plezier wordt bereikt, met als gevolg een beter resultaat; ook voor de klant. Daardoor weer meer afzet en minder kosten. Tel uit je winst…

Het managen

Verdraaid lastig in deze tijden! Vaak hard werken en druk met de dagelijkse zaken. Geen supportafdelingen zoals bij grote bedrijven, en toch moet je vóór blijven. Heb je dan nog wel tijd en aandacht voor vernieuwing? Mensen in de buurt die kritische vragen stellen? Creativiteit en daardoor vernieuwing van buitenaf. Ik kan helpen zaken vanuit andere gezichtshoek of branche te bekijken wat je beschermt voor bedrijfsblindheid.

Hoe ik jou kan helpen:

Ik heb met veel bijltjes gehakt. Van het opzetten en implementeren van een strategie en dat in de organisatie “inbedden”, tot een “in-huis klantenonderzoek” naar product tevredenheid. Graag kom ik met ondernemers / managers in contact om te kijken of wij een win-win situatie kunnen creëren. Mijn Quickscan leent zich ervoor dat in een goed gesprek al snel veel duidelijk kan worden, voor uw organisatie en wat wij voor elkaar kunnen betekenen.

Neem contact op

Wil je kennismaken of heb je vragen? Neem gerust contact op

 

Joris van der Bijl

+31 6 53 21 02 75

info@jorisvanderbijl.nl