Close

Laat je inspireren tot groei

Consumer, Retail & Production

Perfectie of connectie?

We zijn allemaal wel bekend met perfectionisme – dat knagende gevoel dat ons ‘s nachts wakker houdt met lijstjes en ons overdag opjaagt met de angst voor fouten. Maar is dat de sleutel tot succes? Laat me je meenemen in het verhaal van een klant.  Mijn klant wilde graag haar

Lees Verder

Een nieuw jaar, een nieuwe richting?

Nu de kerstdagen achter de rug zijn en 2023 er bijna op zit, is het vaak een tijd van reflectie. Wellicht geniet je van een paar welverdiende vrije dagen of kun je wat rustiger aan doen na een drukke periode. Heb je zin om het nieuwe jaar weer met frisse

Lees Verder

Drie leidende principes tijdens mijn coaching

In vorige blogs schreef ik over mijn achtergrond, hoe ik mijn gesprekken aanpak en vertelde ik meer over mijn scherpe luistertechniek. Maar wat haal je als klant nou daadwerkelijk uit zo’n traject? Ik neem je mee in mijn leidende principes tijdens het coachen. Je kunt ze zien als een soort

Lees Verder

Nieuwe gewoontes: wilskracht of hersengymnastiek?

Wil je iets veranderen en betrap je jezelf erop dat je toch in je oude gewoontes terugvalt? Stel: je hebt jezelf als doel gesteld om elke avond voor het slapen een uur te lezen. Je hebt een interessant boek uitgezocht, je zet netjes je telefoon op ‘niet storen’ en gaat

Lees Verder

Onzeker of ongeïnformeerd?

Soms vertellen klanten mij tijdens ons gesprek dat ze zich onzeker voelen over iets. Dat prikkelt mij altijd en roept de vraag op: “Zeg eens eerlijk: ben je onzeker, of identificeer je je met een onzekere situatie?” Laat me een voorbeeld geven. Stel je voor, je werkt voor mij en

Lees Verder

Een bore-out: uitgeteld van verveling

Eén van mijn klanten kwam bij me terecht omdat hij het niet meer naar zijn zin op zijn werk had en niet goed wist wat hij moest doen. Hij was als directeur bij een bedrijf begonnen waar hij de organisatie uitvoerig onderhanden moest nemen. “Het was een puinhoop, ik heb

Lees Verder